søndag 31. oktober 2010

Skumle Halloween kaker

Snart MMF
Så ble det endelig Halloween!
Jeg og min lille sjefskokk brukte vel omtrent halve dagen i går på å lage de skumleste kakene vi kunne tenke oss. Etter å ha hentet litt inspirasjon fra andre blogger kom vi frem til at vi lagde muffins med marsmallowfondant(MMF) og farget marsipan. Tidligere har jeg prøvd å lage både blomsterpasta og sukkerpasta, og fant nå ut at MMF er fondanttypen som tar desidert kortest tid å lage og var virkelig enkelt.

Straks ferdig MMF masse

Etterhvert ble muffinsen laget, lagde dobbel oppskrift og brukte store muffinsformer. Disse ble deretter smurt med egentilpaset sjokoladesmørkrem.




 Småkakene ble til sist dekorert etter sjefkokkens ønsker og ble dermed seende slik ut, og smakte kjempe godt. Tror nok sjefskokken ble svært fornøyd som fikk sitte oppe helt til lenge etter sengetid å pynte skumle kaker :)

Veldig sliten, men absolutt stolt sjefskokk

3 kommentarer:

  1. drittøffe.. :):):) Kommer bilder av mine spøkelser etterhvert.. Kanskje jeg burde prøve mff jeg også. :) Blir kanskje billigere over tid :P:P

    SvarSlett
  2. ja, det var kjempeenkelt. bare 200g med marsmallows, 2 ss vann hive i mikron i 2 minutter, dæsje oppi 2 ss delfiafett og eventuelt farge, men siden æ sku ha den hvit va det greit å ta det etterpå, ta oppi melis litt etter litt, for så å ta resten av melisen i mens man knadde, men te opplysning, brukte ikke så mye som 500g melis, det ble bare 750 ca..
    Verdt å prøve:)

    SvarSlett
  3. Ikke så mye som 500 gr... bare 750??? Der ble det noe feil snuppi:P:P:P

    SvarSlett