onsdag 10. april 2013

Kick the baby

 

" E ska gjøre alt du vil, e henvise dit du vil, det e bare å sei i fra. Vi gjør alt som kan gjæres!" (fastlegen)


For noen deilig ord!  Først etter å ha fått en knusende beskjed om at smerteklinikken på Levanger sykehus ikke ville ha meg og anså meg som ferdigutredet, var disse ordene som en fattig, men jævlig god trøst. Det er når man faktisk har fått til et samarbeid med legen at man ser hvor verdifult det kan være. Jeg priser meg lykkelig over å ha en fastlege som tar meg på alvor.



Levanger. vel jeg har fortsatt de samme smertene som jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å få vekk. I mitt hode hadde jeg håpet dere var englene som kunne forvandle meg fra frøken selvutslettendegledesdreperhersekerinnen til yeahbabycomeonrockmyworld. Men takk nei for at dere ikke ville det. Så jeg tenker som jeg alltid har gjort, jeg trenger vel ikke noe hjelp, jeg har alltid vært en fighter før, og jeg skal da for fanden klare det igjen. Det hadde bare vært litt deilig å slippe å lese alt det faglige på egenhånd for en gangs skyld. Så hjertelig takk.(DaGeNs BRØLER!!!) puh føltes godt!

Fysio har nå tatt mål av hele underekstremitetene mine. woho. føltes kanskje en god del komisk å måle alt fra tå til ja du veit hvor! Da er iallfall sokkene bestilt i klasse 3, den nest høyeste kompresjonsklassen og forhåpentligvis vil jeg slippe å være bandasjert når de kommer.
Neste gang skulle jeg også få prøve noe som kalles en pulsator og en nattstrømpe. Disse skal hjelpe meg å få ned hevelsen og om mulig redusere smertene, samtdig som jeg får utført lymfedrenasje av fysio.


Neste steg fra legens side er å ha henvist meg til en undersøkelse vi
ikke klarte finne navnet på. Jeg trodde det het lymfangioscintigrafi,
men fastlegen kunne ikke forstå sammenhengen med angio og lymfesystemet,
så det het det iallfall ikke. Poenget er å få kjørt en mild kontrastvæske gjennom lymfebanen
samtidig som det tas røntgen for å se om lymfesystemet er defekt fra fødselen av
eller om det er noe jeg har pådratt meg. Dette i håp om at en visshet vil kunne gi en pekepinn på hva som kan planlegges av behandling videre.

Selv har jeg oppdatert meg en del faglig sett, men lymfesystemet tror jeg var lite faglig relevant under studiet. Har også kommet over en del remedier fra det alternative hjørnet. Jeg tenker hvorfor ikke prøve. Så koppen full av kaffe er byttet ut med grønn te. nam det smaker grønt gress. jammy..not!

So, as for know, why kick the baby when she's already down.







"trøndera på #Sirkus bytomta, herregud kor tøff og sveisblind vi e'"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar